Duurzame partner
In de gesprekken die Sprunken voert, proeft hij dat bedrijven behoefte hebben aan een duurzame partner, die op een eerlijke manier zakendoet, die beloftes waarmaakt. “Wij willen die eerlijke, betrokken en benaderbare partner zijn op wie je kunt bouwen. Een partner die gewoon meedenkt en met wie je kunt sparren over de toekomst. Met een modern product, een simpele dienstverlening en een gegarandeerde doorontwikkeling richting de toekomst.”
AFAS is no-nonsense: what you see is what you get, vervolgt hij. “Wij leveren standaard alle functionaliteiten die beschikbaar zijn. Een klant krijgt dus geen ‘verrassing’ achteraf dat er extra templates nodig zijn waar je apart voor moet betalen. Dat doen wij niet. En wij vinden het belangrijk dat klanten het gevoel hebben dat ze echt bij ons terechtkunnen, ook als het niet lekker loopt. Wij proberen altijd alles op te lossen op basis van wederzijds vertrouwen en door het gesprek met elkaar aan te gaan. Dat vind ik ook een vorm van duurzaam partnerschap.”
Het valt hem op dat bedrijven de voorkeur geven aan een systeem dat openstaat voor data en koppelingen met andere systemen, maar ook één waarbij ze zelf invloed op de processen kunnen uitoefenen. “De wens om niet afhankelijk te zijn van een leverancier voor veranderingen en optimalisaties komt regelmatig naar voren. Als bedrijf wil je zelf de regie houden. En dat kan bij ons.”
Focussen
Wat is het grootste voordeel van het automatiseren van processen? De accountmanager is daar duidelijk in. “Een verdubbeling in werk of facilitair personeel mag niet direct leiden tot een groei van je ondersteunend personeel. Als je als bedrijf wilt groeien, dan moet dat in de uitvoer zijn en niet op administratief vlak. Het is juist de bedoeling dat je je meer kunt focussen op het wel en wee van de medewerkers zelf. Zitten ze lekker in hun vel, zijn ze trots op hun werkgever, voelen ze zich gezond, zijn ze blij met de planning, gaat het privé allemaal oké? Goed werkgeverschap is in mijn ogen van groot belang bij het terugdringen van het verzuim en noodzakelijk voor een gezonde groei van het bedrijf. Die verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen de werkvloer. En daarbij kan automatisering van processen uitstekend helpen.”
Dit artikel is gesponsord door AFAS.